Om aan de slag te gaan met het Kwaliteitsbeleid op Maat is op het ledenplatform van InEen een digitale bouwplaats ingericht. Leden van InEen vinden daar:

  • Een bouwtekening: een leidraad voor de eigen visie van een organisatie op kwaliteit en kwaliteitsbeleid. Voordat gebouwd kan worden, moet de organisatie immers weten waar ze staat.
  • Bouwstenen: deze helpen om het kwaliteitsbeleid concreet vorm te geven.
  • Gereedschappen: instrumenten, werkwijzen en methodieken die de organisatie kan inzetten om het vastgestelde kwaliteitsbeleid te implementeren.
  • Kwaliteitskenmerken: deze maken inzichtelijk of een organisatie voldoende in huis heeft om de aangesloten zorgprofessionals te ondersteunen bij het leren en verbeteren van kwaliteit.

Spiegelinformatie

Welke kwetsbare ouderen in de praktijk worden mogelijk overbehandeld door een te strakke instelling van de bloeddruk? Zomaar een vraag waarbij een huisarts of regio-organisatie spiegelinformatie nodig heeft. Het Bronnenoverzicht Spiegelinformatie van het NHG en InEen zet de verschillende bronnen voor spiegelinformatie in een handig overzicht. Er is ook de handleiding beschikbaar bij het Bronnenoverzicht Spiegelinformatie.

Interactieve bouwplaats kwaliteit

Ga naar de bouwplaats Bouwplaats

Nieuws

Uit de praktijk

Feiten & cijfers

bouwstenen van kwaliteit

7

bouwstenen van kwaliteit
kwaliteitskenmerken

31

kwaliteitskenmerken
InEen-leden bouwen actief aan kwaliteit

+/- 100

InEen-leden bouwen actief aan kwaliteit

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang updates en nieuws over de eerstelijnszorg.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.