Lever jij graag een bijdrage aan een gezonde arbeidsmarkt in de huisartsenzorg en bredere eerstelijnszorg? Werk jij graag mee aan de totstandkoming van nieuwe cao’s, duurzame inzetbaarheid en anders opleiden en werken van zorgprofessionals? En vind jij het interessant mee te denken over governancevraagstukken? Solliciteer dan bij InEen!
Over InEen
InEen is de brancheorganisatie voor instellingen in de eerstelijnszorg (huisartsenspoedposten, gezondheidscentra, regionale huisartsen- en eerstelijnsorganisaties, en regionale ondersteuningsstructuren). Wij helpen onze leden goede zorg te leveren en een antwoord te vinden op de uitdagingen in de eerstelijnszorg: een stijging van het aantal chronisch zieken, een dubbele vergrijzing en een toename van de krapte op de arbeidsmarkt. Binnen de eerstelijnszorg zullen we daarom slimmer moeten werken en organiseren. Het moet efficiënter en innovatiever, we moeten meer samenwerken en meer digitaliseren. Ook moeten we ervoor zorgen dat de eerstelijnszorg een aantrekkelijke sector is en blijft om in te werken. Hiervoor zet InEen zich in.
Het InEen-bureau telt 20 medewerkers en is gevestigd in Utrecht. De medewerkers van het bureau ondersteunen en adviseren de lid-zorgorganisaties en behartigen de collectieve belangen van deze leden. Dat doen we op verschillende thema’s, zoals verschillende zorginhoudelijke dossiers, de financiering van de zorg, de arbeidsvoorwaarden/CAO, de arbeidsmarkt en digitalisering.
Wat ga je doen?
Als beleidsadviseur houd je je bezig met verschillende thema’s op het terrein van arbeidszaken en governance. Denk aan de totstandkoming van nieuwe cao’s, duurzame inzetbaarheid van personeel in de huisartsenzorg, wetgeving op het gebied van governance (Wtza, Wibz) en de toepassing van de governancecode. Daarnaast kun je, afhankelijk van je ervaring en interesse, ook op andere dossiers ingezet worden.
Je houdt relevante maatschappelijke, politieke en zorginhoudelijke ontwikkelingen goed in de gaten en benut deze kennis voor de vereniging en de leden. Je bereidt intern en extern overleg voor en voert overleg met leden, collega-zorgkoepels en diverse externe stakeholders. Je adviseert leden op het gebied van arbeidszaken en daarnaast adviseer je bestuur en directie gevraagd en ongevraagd over ontwikkelingen op jouw beleidsterrein.
Verder organiseer je samen met collega’s diverse netwerk- en themabijeenkomsten.
Je werkt samen met je collega’s binnen InEen, maar ook met partijen als de Landelijke Huisartsen Vereniging, Stichting Sociaal Fonds Huisartsenzorg en diverse werknemersorganisaties. En daarnaast heb je veel contacten met leden.
Wat neem je mee?
- Een WO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaarwerkervaring (bij voorkeur op arbeidsvoorwaardenbeleid en cao’s).
- Een juridische achtergrond is een pré.
- Je hebt affiniteit met de sector zorg en welzijn.
- Je bent op de hoogte van ontwikkelingen die relevant zijn voor je eigen werk- of vakgebied.
- Je bent bedreven in stakeholdermanagement en kunt omgaan met uiteenlopende belangen in een dynamische omgeving;
- Je bent initiatiefrijk, proactief en hebt een oplossingsgerichte werkhouding;
- Je bent een teamspeler, flexibel en kunt goed samenwerken;
- Je bent communicatief sterk en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Wat bieden we?
- Een full time aanstelling; eerst een jaarcontract en bij goed functioneren wordt dit omgezet in een vaste aanstelling;
- Een informele organisatie met een enthousiast team en korte lijnen;
- Volop mogelijkheden om door middel van training en coaching te werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling;
- De ruimte om thuis te werken met een flexibele urenindeling. InEen kent een thuiswerkvergoeding;
- Arbeidsvoorwaarden conform de Cao Huisartsenzorg, afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 4742 en maximaal € 6687 bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek. Daarnaast 8% vakantietoeslag en in december een 13e maand.
- Pensioenregeling bij het pensioenfonds Zorg en Welzijn, waarbij InEen 50% van de pensioenpremie voor haar rekening neemt.
Geïnteresseerd?
Heb je belangstelling voor deze interessante functie, stuur dan een motivatiebrief met CV voor 13 december 2024 aan: hr@ineen.nl.
Op basis van de ontvangen reacties wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. Een TMA-assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Nadere informatie over de vacature kun je telefonisch opvragen bij Anoeska Mosterdijk, bereikbaar op 06-15305805.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.